2008年10月15日水曜日

Tomoki(友貴)-kun


友達の赤ちゃんを見に行ってきました。彼女にとっては二人目の赤ちゃんです。生後1か月だったので、とっても小さかったです。上の子は4歳なんだけど、もうしっかりお姉さんしていました。友くんは自動で揺れるベッドに寝てたんだけど、友くんが泣くと、ベッドを揺らしに行く姿はすっかりお姉さんで、4歳なのにえらいなぁと思ってしまいました。友達はマイホームも買っていてとてもかわいい素敵なお家でした。こんなかわいいお家で、こんな優しいお母さんに育てられたら、私ももっと丸い性格になったのでは、、、と考えてしまいました。

I went to my friend’s house to see her baby, Tomoki. He is the second baby for her. As he is just one month old, he is very small and very very cute. Although his elder sister is only four years old, she knew she was a elder sister very well. Although his elder sister is only four years old, she knows she is an elder sister very well. Tomo-kun was sleeping in a bed which swung automatically. When Tomo-kun began to cry, she went to his bed and she swung his bed. I was very impressed to see that, because she behaved as an elder sister very well in spite of her age. My friend bought her own house, and it was really nice. I thought if she were my mother (she is really gentle and the house is really cute), I could be gentler...

0 件のコメント: