2008年10月15日水曜日

Yamamotoya



さて、名古屋と言ったら、味噌煮込みうどんとひつまぶしですけど、土曜日に久しぶりに名古屋の友達に会って、朝まで飲んでしまって強烈な二日酔いというか、まったく酔った状態だったので、日曜日のお昼は、味噌煮込みうどんを食べに行きました。味噌煮込みうどんと言えば、山本屋です。名古屋駅の高島屋にある山本屋は1時間待ちだったので、栄まで行きました。久しぶりの山本屋。しじみの入っているのにしました。1杯約2500円。おいしいけど高いですね・・・。25ドルでうどんを食べたって言ったらアメリカ人は信じてくれないだろうなぁと思いました。

Well, speaking of Nagoya, it is Misonikomi Udon and Hitumabusi. As I met my friends on Saturday, and we drank until Sunday morning , I had a big hangover or rather I was still terribly drunk. So my friend and I went to eat Misonikomi Udon for Sunday lunch. Speaking of Misonikomi Udon, it is Yamamotoya. As we have to wait for one hour at Yamamotoya which is at Takashimaya department store at Nagoya station, we went to Sakae. It’s been a while since I ate Misonikomi Udon. I chose one which as Shijimi in it. It was about 2500 yen. It was really good, but it was a little expensive. I thought if I say I had eaten a noodle at $25 a bowl, Americans won't believe it.

0 件のコメント: