2009年4月16日木曜日

Cherry blossoms




さて、桜の季節です。DCの最も桜がきれいでにぎわっている場所は、ワシントンモニュメントの周りですかね・・すごい人です。土曜日に車で少し周りを見ましたら、結構キレイでした。でも、車では行かれないので、日曜日に電車で行きました。若干行くのが遅かったので、葉桜が始まってしまってましたけど。日本でも桜のまっ盛り(ブログを更新するころには終わっちゃってるかな・・)だと思いますけど。DCでは、外でお酒を飲むことが禁止されているとかで、日本人のように、ござを広げて、お弁当を食べつつ、日本酒を飲む、みたいな風景はなしです。みんなのんびり歩きながら桜を観賞している感じ。こっちの方がまっとうな気がします(笑)。

It is the cherry blossoms season. The place where everybody goes to see cherry blossom
is around the Washington Monument. There are so many people there. When I went and saw around there on last Saturday by car, it was quite beautiful. However, this time, we could not go there because of the so crowded people, I went there by train. It was a little late for enjoying cherry blossom, so some cherry blossoms had fallen and fresh green leaves were growing. It was a top season of cherry blossoms in Japan (But the season might pass away when I would update my blog...) As drinking alcohol open-air is banned in DC, there is no scene that many people spread a mat
and drink "Sake" with "Obento" like in Japan. Everybody walks slowly and enjoys seeing cherry blossoms. I feel it is more natural than Japan.

1 件のコメント:

まつ さんのコメント...

DCの桜について、中学の英語、
New Horizonでやった気がします。
桜並木、綺麗ですね。
こちらはすっかり散ってしまいました。。