2009年4月16日木曜日

Kotobuki



DC生活も残り1週間余りとなり、日本人トレイニーの人達と少人数でしっぽり、ということで飲みました。Kotobukiという日本食レストランに行きました。この辺では、まあおいしいというレストランです。ブリかまや、イカの塩辛や、刺身やお寿司や、いろいろ食べました。が、なんと言っても日本酒です。この日は、ジャニスにご飯を奢る会だったわけですが、彼女の大好きな久保田の万寿、720m、なんと1本125ドル。。。日本で買うと、1升7000円くらいみたいですねぇ・・・4倍以上します。運悪く(運よく)万寿が1本しかなかったので、2本目からは残念ながら他のお酒に。ジャニスはじゃんじゃん飲むので(笑)。結構高かったけれど、でもおいしかったからよし、です。

I have only about one week left before I leave DC, so we had a cozy get together with some Japanese trainees. We went to Kotobuki which was a Japanese restaurant. The level (price and taste) is so so around Ballston. we ate a broiled head of Buri with salt, Shiokara of calamari, Sashimi and Sushi and so on. But the main purpose was Nihonshu. We were going to pay for Janice, and she loves manju of Kubota. One bottle of manju (720 ml) costs S125. If we buy this in Japan, we can buy $70 per one shou (one shou is 1800ml). In DC, it costs four times as in Japan! Unfortunately for Janice, and fortunately for us, the restaurant only had one manju, after drinking one mangu, we drank other sake. Because Janice was really strong for alcohol, it was expensive but it was very fun.

0 件のコメント: