2009年4月16日木曜日

Sightseeing in NYC



今までは、NYに来て、ほぼ買い物しかしていなかったので、今回は買い物なしの、完全観光旅行。到着してからアートギャラリーを10か所ほど回りました。NYにはいっぱいギャラリーがあるのですね・・・。って言っても私、アートの才能がないので、どの作品がよいかなどはわかりませんけど(笑)。それからGrand zeroにも行きました。まだ新しいビルの工事中です。ここであの大惨劇が起きたのか?と思うほど、何事もなかったように淡々とビル工事が進んでいる感じです。震災後に初めて神戸に行ったときと同じく、なんとも言えない気分でした。写真は、Grand zeroの完成図。

So far, when I came to NY, all I had done is shopping. So, this time, I will do sightseeing, not shopping. After arriving at NY, I went to about 10 art galleries. I did not know there were so many art galleries in NY. However, I have no talent for art, so I do not know which art is best. I went to Grand zero. New building was still under construction. I cannot believe the tragedy really occurred here, and men were working as if nothing had happened. I was deeply concerned with this scene as well as when I went to Kobe first after 1995 Kobe earthquake.

0 件のコメント: