2009年4月2日木曜日

DC tour





さて、DCに来て10か月くらいになりますけど、私、今だにDC観光をまともにしていません。スミソニアンも1つしか見に行っていません。それはいけない、ということで、今日DC観光に行ってきました。ご想像通り、渡辺さんが連れて行ってくれました。今日は、カイトフェスティバルとかで、モールでは、大量の凧が上がっていました。小雨の中・・・。ワシントンモニュメントに登りたかったのですけど、朝7時半に行かないと整理券がゲットできないらしく、ちょっと難しいです。ネットでも予約できますが、6月まで一杯です。ホワイトハウスの中も観覧できるみたいですが、知り合いは、2ヶ月以上前に申込してまだ待っている状態みたいです。ということで、私は入れません・・。でもいろいろ見れて楽しかったです。National Cathedraは、ステンドガラスがとってもきれいでした。

I have been here in DC for ten months, but I have not done a sightseeing in DC yet. I visited the Smithsonian museums just once. As I thought it was no good, I went to do sightseeing in DC on Saturday. As you can easily image, Watanabe-san took my friend and me there for a sightseeing in DC. Today was the Kite Festival, so there were so many kites in the sky around the Mall. Unfortunately it was misting. I wanted to go up to the top of the Washington monument, but we couldn’t see the views from the top of the Wasington monument. This is because we could not get tickets due to our failure in getting there by 7:30 am. A ticket can be got thru an internet, but all the tickets are already booked by June! And we can also see an inside of the White House, but one of my friends is waiting for more than two months. So, I could not enter the White House.
However I did very enjoy doing sightseeing in DC today. Especially, the stained glasses in National Cathedra were very beautiful.

0 件のコメント: