2009年4月16日木曜日

RAY’S THE STEAKS




DCで、安くておいしいステーキのお店として、超人気のRoy’s stakeに行ってきました。ということで、また肉です(笑)。もちろん、フィレ肉を頼んだけれど、トリフソースってので頼みました。フィレ肉の上に結構でかいフォアグラが乗っていて、30-40ドルくらいかな。前菜で、クラムチャウダー、ほたてのソテー、サーモンなんかを食べましたけど、これがおいしい。DCではおいしいシーフードをなかなか食べられませんが、ここのシーフードはイケます。で、フィレ肉もおいしかったけど、  のが味は上かもしれません。でもフォアグラ乗ってたからな、また食べたいな・・。4人でワイン2本も飲んで、いっぱい頼みましたけど、1人80ドルくらいでした。日本より食事は安いと思います。

We went to Roy’s Steak which was the best tasty steak restaurant in DC and very famous restaurant. Well, I ate meat again ^^. Of course, I ordered fillet steak but this time it was a fillet with truffle sauce. The steak was served with a big foie gras and it cost $30-S40. And we ate clam chowder, saute of escallops, and salmon as appetizer, they were soooooo delicious. The seafood in this restaurant was really good.
Although the fillet was very delicious, meat of the Capital Grille might be more delicious than Roy’s steak. However, I like foie gras very much, so I do want to eat it again. We, four persons, drank two bottles of wine, and ate many dishes, but it cost about $80 a person. Restaurants in DC are cheaper than those in Tokyo.

0 件のコメント: