2009年2月16日月曜日

Sughrue ski trip


シュグルの招待で、DCから車で3時間ほどのところにあるスキーリゾートに行ってきました。アトーニーも家族で参加します。多くの日本人トレイニーも参加します。みんな5,6ベッドルームの貸別荘のようなハウスに分かれて泊まりました。ほぼ全室シャワートイレ完備のゴージャスなおうちです。
ところで、なんと私はスキー15年ぶり。しかもスキーウェアがなく、レンタルもないとのことで、たぶん行っても滑れないだろうと思ってました。土曜日の朝、とりあえずレンタルスキーを借りにスキー場に行ったら、知り合いが、あなたウェアもっていないなら、私のを着なさいと一式貸してもらうことに。で、知り合いとはぐれてうろうろしてたら、N社のYさんにばったり。彼にスキーを教えてもらって、15年ぶりにリフトに乗ってスキーをしてしまいました・・・。滑ったとはお世辞にも言えないけど、超久しぶりのスキーを満喫しました。

I went to Ski resort which was three hours by car from DC by Sughrue invitation. Many attorneys participated the trip with their family, and many Japanese trainees also participated the trip with their family. We stayed at a gorgeous house which has five or six bed rooms. Most of the rooms had its own bathroom, so it was a very nice house. BTW, I go skiing for the first time in 15 years. Further I do not have a ski wear, snow goggle and gloves, so I thought I could not ski. But first of all, I went to ski site to rent ski, then I met an attorney’s wife. She said, if you do not have your own ski wear, you can wear my ski wear. Then I rented her ski wear, cap and gloves. After that, I was separated from my friends, I happened to meet Mr. Y from N company. He can ski very well, so he taught me how to ski, then I skied for the first time in 15 years! My skiing was no good, to say the least, but I fully enjoyed skiing which was my first skiing for a while.

0 件のコメント: