2008年8月10日日曜日

I got a driver’s license!!!

ついに、今日(8月6日)、免許を取得しました。長かった・・・。DMVに通いだしたのが先々週。それから丸2週間、計6回通いました。
今日はロードテスト、3回目。受ける前に指導員から、今日のテストに落ちたら、講習を受けてもらいますから、と言われ、更に緊張。でも、昨日の練習の甲斐あって、無事に左折することができました(苦笑)。
本多さんとか多くの方が1回で受かってます。私も1回で受かってたら、明細書が2件は書けましたね・・・。ほんと長い道のりでした。これで私も車に乗ることができます。McGinn事務所は、うち又はWest Falls Churchの駅からタクシーでいかなければいけませんが、機会があれば、車で行きたいですね。
さて、免許を取得できたのは、忍耐強く毎日ニコニコ付き合って下さいました、そして励まして下さいました渡辺さんのおかげです。

Finally, I got a driver’s license. It was a long and winding road... It was two weeks ago I went to DMV for the first time. Since then, I have been there six times in just two weeks!

Today’s road test was the third one. Before taking a road test, the instructor said that
if I would fail the test, I had to take a course. So I became more nerves. But, because of the practices I did yesterday, I could turn left safely. Most of the Japanese including Mr. Honda passed the test on the first try. It was really a long road. Now, I can drive a car. I have to take a cab to go to McGinn Office from Oakwood or West Falls Church Station.

Anyway, I owe my success of getting a driver's license to Mr. Watanabe. He attended me every day with his gentle smile, and he always cheered up me.

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

運転免許取得おめでとう。好きな曲♪をかけて走ると、米国の景色がさらに印象的に見えると思うよ。僕の場合はBilly Joelでした(@,@)v

mika さんのコメント...

ありがと~。長い道のりだったわ。でも運転はなかなかうまくなんないけど・・・。