2008年8月4日月曜日

U.S. Citizenship and Immigration Services 3

移民局に行ってきました。2回目ですね。今度はちゃんと予約あり。8時半の予約でした、けど8時に行ってみました。結果、整理番号を呼ばれたのは9時。予約したのに・・・
そして、私のI-94のDeparture Numberは、We can’t・・・と言われてしまったのですね・・・
空港で書いたI-94の書類が相当古いものだったらしく、現在のフォーマットにあっていないとのこと。そして、なんと、空港に行けと言われてしまいました。あたしは、アトランタ乗換だったので、アトランタで入国書類を書いたわけで、えーーーアトランタまで??と思ったら、ダレス国際空港でOKとのこと。ただ、手続きが複雑なので、アトーニについていってもらった方がよいとのこと。
誰かあたしをダレス空港まで連れていってください・・・。
それにしてもなんて不運な。皆さん、入国書類を書くときには、I-94のDeparture Numberが11桁あることをちゃんと確認しましょう(って、そんなこと知ってるのきっとあたしぐらいだわ。)

I went to the USCIS. It was the second time and I did have an appointment. Although, my appointment was at 8:30 am, I went there at 8:00 am. But, my ticket number was called at 9:00. I had an appointment...

Then a clerk said he couldn’t correct my Departure Number of I-94 Form. Oh, my god!
I-94 Form which I wrote at an Airport in Atlanta was an old version, so my I-94 Form doesn't match a current form. To make matters worse, he said I should go to the airport. I transferred to a domestic flight at Atlanta, so I thought I had to go to Atlanta!! But it was found that I could do it at Dares International Airport. My friend advised me to go there with an attorney because the procedure was so complicated. I hope someone would take me to Dares International Airport...

Anyway, I am really unlucky. Please confirm if Departure Number of I-94 Form is
11-digit when you write an immigration card. (Nobody but I knows about it.)

0 件のコメント: