2008年8月18日月曜日

My mother and sister come to DC.




母と妹がワシントンに到着しました。到着予定は、日曜日の午後9時。NY乗換です。渡辺さんと空港に迎えにいって、荷物受け渡し場所で待ってますが待てど暮らせど、来ない・・・。渡辺さんが聞きに行くと、なんと飛行機がNYから飛ばず、母と妹は、NYのホテルで1泊して、次の日の昼便で到着予定だとか。なぜ電話がないの・・・
11時ごろやっと母から電話があり、なんとあたしが知らせた携帯番号が間違ってました(苦笑)。ごめんなさい。
月曜日、私は仕事でてんぱってたので、なんと渡辺さんが一人で母と妹を迎えに行って下さいました。いつもいつもありがとうございます。無事到着。何かが起こるのがアメリカですねぇ・・・
夜は、私の大好きなエチオピアレストランに連れていきました。やっぱここが一番おいしい。名前は、Meaza (5700 Columbia Pike, Falls Church, Va, 703-820-2870)
辛~いソースがあるんですけど、聞いたらレストランで購入できました。スーパには売ってないそうですけど、レストランの横にエチオピアフードが買えるショップが併設されていました。もちろん一番でっかいのを購入。なんでもかんでもこれをかけて食べるんだ(笑)。

My mother and sister came to Washington DC. The scheduled arrival time was 9:00 pm on Sunday. Transferred in NY. Watanabe san and I were going to pick them up at the airport. So, we waited at the baggage claim, we waited and waited but they didn’t come. Watanabe-san asked the staff about the arrival time, the airplane from NY was cancelled and they will stay at hotel in NY and they will arrive at DC at noon next day. Why didn't they call me….
My mother called me at 11:00, and she was a little upset because my cell phone number which I told her was wrong… I am so sorry.
On Monday, because I was too busy with my work, Watanabe- san picked them up at the airport alone. He is always always always kind to me. They came to my apartment safely. You never know what happens in the US.

In the evening, I took my mother and sister to an Ethiopian restaurant with Watanabe-san. The restaurant is wonderful. The name is Meaza. The address is 5700 Columbia Pike, Falls Church, Va, and phone number is 703-820-2870.
There is a very hot and spicy sauce in Ethiopia. I asked about the sauce, then I can buy the sauce in the restaurant!! We can’t buy thesauce in a supermarket, but there is a shop next to the restaurant, where I can buy the sauce. Of course, I bought the biggest one. I will eat everything with this sauce!

0 件のコメント: