2008年8月4日月曜日

MAKOTO

SughrueのJaniceに誘ってもらって、日本食レストランの「Makoto」ということろに行ってきました。ランチも予約が必要みたいです。お店自体がとても小さいです。ランチメニューは、お弁当が16ドル、その他、にりぎ、ちらし、魚の塩焼き等が$10くらいで、とてもリーズナブルでした。が、出てきたお料理にびっくり。日本だったら3000円くらいとられそうです。とってもボリュームがありました。$20ドル、$30でも全然あり、な感じでした。しかもとってもおいしい。さらに、純日本食でした。夜も当然予約が必要らしいのですが、1、2か月先まで一杯のようようです。夜は$100くらいするらしいけど。聞いた話では、DCで最も評判が高い日本料理屋だとか。
なんとこの日は、Jihyunのパテントバーの合格とお誕生日お祝いをしました。Jihyunは韓国から来ているトレイニーです。

We went to Japanese restaurant MAKOTO. Janice in Sughrue invited us. We need a reservation even for lunch. The restaurant was very small. Lunch menu has OBENTO ($16), NIGIRI, TIRASHI, grilled fish (these are all $10), so they were inexpensive. I was very surprised at the dishes. I thought OBENTO was equivalent to 3000 yen in Japan. The dish had much volume. I don’t care even if the dish is $20 or $30. And the dish was really good and purely Japanese style. We need a reservation for dinner, but the restaurant is fully booked for the next several months. we need to pay about $100 for dinner. I heard Makoto is the highest praised restaurant in Washington DC.
We celebrated Ms Jihyun for passing the Patent Bar and her birthday. She is a trainee from Korea.

0 件のコメント: