2008年9月3日水曜日

BBQ in Alan’s house




パートナのアランがBBQに招待してくれたので、Hさんご夫妻と行ってきました。おうちは、ジョージタウンにあります。ジョージタウンはDCの中で一番栄えている場所です。H社の知財の方が何人かいらっしゃっていていました。そのうちの部長さんは、女性の方で、3日滞在して帰るそうです。2ヶ月に1回の割合で、出張していらっしゃるとのことでした。とてもハードな生活です。
BBQというと、ホットドックやお肉ですけど、この日は特大のサーモンでした。他にもいろいろな食べ物が用意してあって、アランはとっても料理上手でした。楽しかったです。

Alan who is a partner in Sughrue invited me to BBQ, so I went to his house with Mr. and Mrs. H. His house is in Georgetown. Georgetown is the most prosperous place in DC. Some of trainees from Hitachi were also invited to the BBQ. The manager of H who is a women will return to Japan after three days. She takes oversea business trips every two month. I think it is a very tough schedule.
BBQ is always hotdog or beef, but this day’s food was a huge salmon. There were many kind of foods on the table. I think Alan is a very good cook. I had a wonderful time.

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

3つ目の写真、まめ?
緑が鮮やかでおいしそうー。

mika さんのコメント...

うん、サヤインゲンと松の実のあえもの、って感じかなぁ。おいしかったよ~。