2008年9月25日木曜日

News from Italy






夏休みで、10日間のイタリア旅行に行ってきました。初日は、シンシナティでローマ行の飛行機に乗り換えだったのですが、シンシナティ行きの飛行機が遅れて間に合わず、シンシナティで一晩を過ごす羽目になりました。が、その他は、財布をすられることもなく、タクシーにだまされることもなく、大変楽しい旅行でした。
しばらくは、ワシントン便りならぬ、イタリア便りにしてみようかなぁと(笑)。
さて、シンシナティでは、フランという人に助けて頂きました。チケットの発行、ホテルの手配、荷物のピックアップ、最終的には、ホテルまで送って頂きました。アメリカに来て、困っていると必ず誰かが助けてくれます。私、運がいいのかな、と思っていましたが、違うと思うんです。アメリカってそういう国なんですよね。

I had a summer holiday, so I visited Italy for 10 days. First day, I was going to board another airplane in Cincinnati, but the airplane from Washington DC to Cincinnati was late, so I couldn’t catch the airplane from Cincinnati to Rome. Therefore I stayed at the hotel in Cincinnati for one night. As for the rest, everything was OK, for example, I have never had my purse stolen and I have never got fleeced during the trip. So I had a wonderful time in Italy.

Then, I would like to write News from Italy instead of News from DC.

Well, I had help from Mr. Fran in Cincinnati. He helped me for reissuing airplane ticket, securing a hotel, picking up my baggage, and finally, he drove me to the hotel. Since I came to US, whenever I am in trouble, somebody always helps me. Firstly, I thought I was lucky, but I don’t think so now. I think that is America.

0 件のコメント: