2008年9月29日月曜日

Napoli


イタリアは危ないと聞いていましたが、特にナポリは危ないと聞いていたので緊張しました。ローマと比べるとすごく田舎な感じでしたね。ナポリにには住みたくない感じです(苦笑)。ローマから移動は列車でしたけれど、私たちは、旅行会社から配布されている列車のチケットでユーロスターに乗ってしまったので、追加の料金を取られました。ちなみに、ユーロスターは、お金持ちが乗る列車なので、出発までは、荷物の近くにいて見張っていた方がよいそうです。
ナポリは、外出するのが怖かったので、マルゲリータ発祥のレストランにだけ行くことにしました。マルゲリータはとってもおいしかったけれど、そういう情報が日本のガイドブックに載っているので、店のお客の半分くらいは日本人でした(笑)。

I have heard Italy is quite dangerous, and to make matters worse, particularly dangerous Napoli is. So we got a little nervous. Napoli is more provincial than Rome, I think. I would like to avoid living in Napoli. BTW, we moved by train from Rome to
Napoli. As we took an Eurocity by using train tickets which were given by HIS, we were charged additional fee. We must buy special express tickets. Note that, as EC is a train rich people take, we had better stay near our luggage and watch them until its departure.

0 件のコメント: