2008年9月25日木曜日

Schedule








イタリアでは、ローマ、ナポリ、カプリ島、フィレンツェ、ベネチア、ミラノに滞在しました。ローマとフィレンツェが2泊で後は1泊ずつです。荷物を持って、電車での移動は、正直相当大変でしたけれど、いろいろな場所に行かれたのでイタリアを満喫することができました。南側はパスタがおいしくて、北側がリゾットがおいしかったです。ナポリで食べたマルゲリータ、カプリ島で食べた手打ちパスタ、ミラノのゴルゴンゾーらのリゾットなんかは感動的でした。7泊で女二人でワイン9本、イタリアのおいしいワインもたくさん飲みました。イタリアは、食事がおいしいので、それだけでもイタリアに行く甲斐があると思います。
あまり知られていないかもしれませんが、アメリカには、アルデンテがありません。おいしいパスタは、唯一、自分で作るしかないので、旅行中は、パスタ三昧でした。おいしかった~。

I stayed in Roma, Napoli, Capri, Firenze, Venice, and Milan in Italy. We stayed two days in each Roma and Firenze, and one day in other cities each. To be honest, it was not easy for me to carry a big baggage and move by train, but I fully enjoyed Italy because we could go many different places. I think pasta is very good in south area and risotto is very good in north area.
I was impressed by margarita in Napoli, handmade pasta in Capri, and risotto of gorgonzola in Milan. We drank nine bottles of wine for seven nights and they were all local Italian's. I think there are many kinds of good food in Italy, so only that is well worth going to Italy.
It is a little known facts that America doesn’t have spaghetti with al dente. The only way that I can eat spaghetti with al dente in US is to cook by myself. So, during my trip, I ate much pasta. It was really tasty.

0 件のコメント: