2008年9月22日月曜日

Euro

金曜日の夕方から(といっても、帰ってからブログをアップしているので、先週の話ですけど。。)イタリアに行くので、ドルをユーロにエクスチェンジしようとバンカメに行ったら、できないと言われました。なんで・・・。で、シティバンクに行ったら、日本でアカウントを持っていても、アメリカでアカウントを持ってない人は、両替できませんと言われました。で、しょうがないのでアカウントをオープンしたのですが、申込をしてユーロが貰えるのが金曜日ということで、間に合いませんでした・・・。町の両替所では、1ユーロ、1.56ドルでした。実際のレートは、1ユーロ、1.40ドルくらいですのでかなり悪いです。そういえば、この間、母が町の両替所で、両替したときも、5万が400ドルでした。シティバンクのカードを使って、イタリアで直接ユーロを引き出す方がレートがよいようなので、現金を持たずに行ってみることに。大丈夫かな・・。

Since I will visit Italy on Friday this week, I went to Bank of America to exchange dollars into Euros. Since I will visit Italy on Friday this week, I went to Bank of America to exchange dollars into Euros. Then I did open my account in City Bank, but it was too late. They said I could obtain Euros on Friday! One Euro is $1.56 at the Exchange in DC. Actual rate is that one Euro is about $1.41, so the exchange rate in DC is very bad. Well, when my mother exchanged Yen into dollars at the Exchange in NY, 50,000yen was only $400. As it seems better for me to withdraw Euros by using my City Bank’s card at ATM in Italy, I am going to visit Italy without much Euros. Am I OK?

0 件のコメント: