2008年9月29日月曜日

Rome








ローマでは、ヴァチカンにあるサンピエトロ大聖堂や、システィーナ礼拝堂のあるヴァチカン美術館に行きました。ヴァチカン美術館は、2,3時間待ちの長蛇の列ができます。なので、行く前には、必ず予約をする必要があります。あたし達は、出発2、3日前に大急ぎで予約しましたけれど、大丈夫でした。ローマは観光の宝庫です。コロッセオを見て、真実の口に手を突っ込み、トレビの泉では、後ろ向きになって左肩越しからコインを投げて、再度イタリアに来られることを願いました。夜はサンピエトロ大聖堂が一望できるレストランで、初のイタリア料理を頂きました。ローマは、土曜、日曜滞在で月曜出発でしたけれど、(土曜日は、シンシナティ泊)日曜日は、ほとんどの美術館やお店がお休みします。イタリア旅行に来る人は、日曜日を移動日に当てるように気をつけて下さい。

I visited to St. Peter's Basilica and Vatican Museums having Sistine Chapel in Vatican in Rome. At Vatican Museums, if you don’t make a reservation, you have to stand and wait in huge queues in hours. Therefore, we did make a reservation before visiting. We made a reservation only a couple of days before our departure, but we could avoid to wait for long time. Rome has many many sightseeing spots. We went to the Colosseum, put my hand into the Mouth of Truth, and turned around and threw a coin over our left shoulders in Trevi Fountain and prayed to come back to Italy again. We had dinner at the restaurant having views of St. Peter's Basilica at night. Unfortunately, most of museums and shops in Rome were close on Sunday, so if you visit Italy, be careful of it and you had better move on Sunday.

0 件のコメント: