2008年9月29日月曜日

Firenze







フィレンツェでは、ウフィツィ美術館に行きました。ここも予約が必要です。美術館の予約は、たいていHPからできます。また、いくつかの旅行会社が代行予約を受け付けています。
フィレンツェでは、行ってみたいレストランがあって、それはサバティーニでした。東京のサバティーニには行ったことがあって(いまいち)、で、フィレンツェの本店だったらおいしいのでは、と期待して予約しました。
行ってびっくり。お料理もそんなおいしくなかったですけれど、お客がみごと100%日本人でした。地元の人は誰も来ないってことですね・・・、でも納得。

I went to Galleria degli Uffizi in Firenze. We have to make a reservation here. We usually can make a reservation at HP. And some travel agencies help to make a reservation.
I had a restaurant which I would like to go, which was Sabatini. I went to Sabatini in Tokyo (it was not so good), but I thought Sabatini in Firenze was better because it was an original restaurant. So I was looking forward to going there, and we made a reservation. When we went there, we were surprised. The customers were 100% Japanese, and the food was not so good. Local people never go to Sabatini, now I understand it.

0 件のコメント: