2008年9月29日月曜日

Capri






ナポリでは早起きして、早朝の船に乗ってカプリ島に向かいました。いよいよ青の洞窟に行く日です。私たしは、最初、青の洞窟に行きたくてイタリア行きを決めたので、青の洞窟を見ることが旅の目的といっても過言ではありません。ナポリからの船は、50分くらいでしたけれど、ものすごい揺れて船酔いしそうでした。さて、カプリ島についてホテルに行くのにタクシーに乗りましたけど、カプリ島のタクシーは、全車オープンカーでした。で、ホテルまでの道は車が一台通るか通らないかくらいのとても狭い道で、おまけに車が入れるところは限られていて、相当長い距離を荷物を押して歩きました。大変だった・・・で、港に戻って青の洞窟見学に行こうとしたんだけれど、波が高くて中止でした。しょうがないので、カプリ島観光に出かけましたが、これが結構楽しかったです。ものすごく狭い範囲に、リゾート地だけあって、プラダやグッチなどのブランドショップが立ち並んでいてこれまたお買いもの天国。でも、私たちは荷物が重くなるのが怖くて買い物できませんでしたけれど。で、翌日、青の洞窟見学、再チャレンジしましてけれど、やっぱり波が高くてダメでした。お天気は最高によかったのですけれど。でも、せっかく来たんだからと、青の洞窟見学に行く船に乗り(青の洞窟には入れないことがわかっているのに、船は出ている。。)、青の洞窟の入り口を見て、更に緑の洞窟なるものを見てきました。海がきれいなグリーンでした。青の洞窟は、どれほどかきれいなんだろうと大変残念でしたけれど、これで、またイタリアに来る理由ができたなーぁなどと思ったりもするのでした。

We got up early in the morning in Napoli, we headed for Capri by taking an early-morning ship. The time has come where we go to the Blue Cave. Initially, we decided to visit Italy because we wanted to see the Blue Cave, so it is no exaggeration that our purpose of this trip is to see the Blue Cave. Although the ship ride was about 50 minutes, I was going to get seasick because the ship was tossing on the waves.
After we arrived in Capri, we took a taxi. I was surprised that all taxies are convertible. The road in Capri was very narrow and where one car can pass or not. Further, the taxi couldn’t go in front of the hotel because the road is too narrow, so we had to carry our baggage to the hotel for a long way. That was terrible.
Then we returned to the harbor, and were going to take a tour of the Blue Cave. But the tour was canceled because the waves run high. Then we did sightseeing, it was fun. As may be expected of resort, Capri is shopping paradise because there are many brand shop such as PRADA and GUCCI in very small area. But we couldn’t buy many things in distaste of getting our baggage heavy.
Then next day, we tried to go a tour of the Blue Cave, unfortunately, we couldn’t enter the Blue Cave. Since we came to Capri, we took a ship which went to the Blue Cave, and we saw the entrance of the Blue Cave and we also saw Green Cave. The color of sea was very clear green. I imagine how beautiful the Blue Cave would be, unfortunately, we couldn’t enter the Blue Cave, but I have a reason to come to Italy again!

0 件のコメント: