2008年12月17日水曜日

Moorman

久しぶりに英会話に行きました。前回まで使用していた教材を使わなくなったので、今回、先生(彼の名前はモーマンといいます。)は、私のブログをいくつかコピーしてきて、文法を訂正してくれました。時制とか、動詞句とか、進行形にしてはいけない(forget, miss)とか、セミコロンの使い方とかを教えてもらいました。レベル的には、中学とか高校レベルの指摘なんですが、あたしにはとっても勉強になっています。結構いいなぁと思いました。日本に帰ってもせっせと英語でブログを書いて、英会話の先生に文法を見てもらおうかなぁと思いました。さて、英会話ですけど、なんと日本から戻ってきて昨日が初レッスンでした。10回分のレッスンしか買っていませんが、月に1回ペースでしかレッスンを受けれてないので、まだまだ終わらない感じ。もっとまじめに通わなくては・・・
ちなみに、英会話の先生に修正された箇所は、太文字にしてみました。昨日は、Grandmother, Anti-thief tag!!!, American footballを訂正してもらいました。

Yesterday was the first English lesson I've taken in a longtime. As we no longer use the text book we were using, my teacher whose name is Moorman copied some parts of the text in my blog, and he corrected the grammar of the text. He taught me many things such as tense, verb phase, some verb (forget, miss) where I can’t use progressive form, how to use the semicolon. The level was around junior high school or high school, but they were good lessons for me. I think this lesson like this is really good to improve my English, specifically grammar. So, when I return to Japan, I will update my blog in English diligently, then I am going to have my teacher check my blog.
BTW, yesterday was the first lesson since I returned to the US in October…I bought only 10 lessons, but I can’t find time to finish all my lessons… I have to take an English lesson seriously.
Note that, I changed the points which Moorman corrected with bold font. Yesterday, I had Moorman corrected “Grandmother”, “Anti-thief tag!!!”, “American football”.

0 件のコメント: