2008年12月27日土曜日

Sale on 5th Ave

ニューヨークの5番街といえば、ブランド街ですけれど、びっくりしたことに、高級ブランドが一斉にセールしていました。日本ではやってないですよねぇ(って私が知らないだけ?)。さすがにヴィトンはセールしてませんでしたけど、グッチやエミリオ・プッチなんかでは、よく見ると値札の半額くらいになってました。でも、さすがに店先にセール中、とは書かないんですねぇ(笑)。店員さんの話によると、サンクスギビングが終わったころからプレセールを始めて、12月に入ると本格的なセールに突入するみたいですね。高級ブランド好きの人は、12月にNYに行くといいかもしれませんね・・・。

Speaking of the fifth Ave.in NY, it is the street of brand-name goods. To my surprise, most of the high class brand-name shops discounted their goods. I suppose the brand-name shops like those in Japan never discount their goods. A Although at Louis Vuitton their goods were not on sale, most of the shops such as GUCCI and Emilio Pucci discounted them by 50%. But there was not an advertising which showed a sale at shop-front. A salesclerk told me that most of the shops started the sale after Thanksgiving, and they began an actual sale at the beginning of December. I recommend a person who favor the high class brand-name goods would go to NY in December.

0 件のコメント: