2008年6月30日月曜日

HILL WOOD





倉谷さんご夫婦と、HILLWOOD博物館に行ってきました。倉谷さんの奥さんはとてもかわいい感じのやわらかい方でした。博物館になっている家は個人の持ち物だったものだそうで、たくさんの美術品や食器などが展示されていました。とてもかわいいお家でした。中は写真をとってはいけないということで、お庭だけ写真をとりました。園内で、アフタヌーンティーを楽しむことができ、そこでお茶やお菓子を頂きました。アメリカにはいわゆる喫茶店がありません。なので、アフタヌーンティーをできるのはとてもめずらしいことです。

I went to HILL WOOD museum with Mr. and Mrs. Kuratani. Mrs. Kuratani was very cute and delicate woman. The house which was the museum was owned by an individual, and there were many art objects and dishes. It was very cute house. As I couldn’t take a picture in the house, I took pictures just in the garden. We could have afternoon tea in the garden, so we had some tea and sweet. There is no so-called “kissaten”. Therefore it was unusual to take some tee in the afternoon in US.


0 件のコメント: