2008年6月24日火曜日

SUSHITARO



















はじめての日本食を食べに行ってきました。久々の日本語のメニューに感激。もずく酢とかひじきとか食べてしまいました。お店の人が、もずく酢はやめた方がいい、と言ってましたけど(笑)アメリカ人にはおいしくないのかもしれません。
さて、一緒に行ったマイケルは、日本での英会話の先生の高校の同級生で現在会社を経営されています。マイケルは、イクラとウニは食べませんでした。おいしいのに^^


For the first time, I went to eat Japanese food last night. I was very impressed with Japanese menu after a long interval. I ate “mozukusu” and “hijiki”. A clerk said you you will be discouraged to eat “mozukusu”. I thought “mozukusu” tasted bad for American.
Michael who took me to the SUSITAROU is a friend of my English conversation teacher in Japan and he runs a company. He didn’t eat “uni” and “ikura”. It was very good for me…


1 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

Convention Centerの近くの"Sushi Aoi"もなかなか美味しいですよ。