2008年6月25日水曜日

My furniture







やっと、家具が揃いました。リビングにあるのは、テレビ、テレビ台、テーブル、ソファ、ダイニングテーブル、ランプです。ベットルームにはベッドです。
この家具を全て組み立てるのはとてもとてもとても・・・大変でした。
その他、アイロン台、アイロン、コーヒーメーカ、掃除機、調理道具一式を購入しました。次に続く人が使い勝手がよいといいですが。

ソファはソファベットになっています。誰か遊びに来た時は、ここで眠ることができます。テレビは電気屋で一番安いのを買ったのですが(一番安いのが32インチだった・・・)なんとDVDまでついています。値段は700ドル。だいたい3年で故障するというので、4年保障の保険に入りました(100ドル)なので、800ドルでした。コーヒーメーカもアイロンも20ドルくらいで、掃除機も50ドルくらいでした。アメリカは電化製品が安いですね。
電話と加湿器は渡辺さんと本多さんから頂きました。

Finally, I got all my furniture. There are TV, TV stand, table, sofa, dining table, and lamp in the living room and there is a bed in the bed room.
It was really very very very ….difficult to assemble all furniture.
Others, I bought ironing board, iron, coffee maker, vacuum cleaner, and complete set of cooking tool. I hope next person will be easy to use.

The sofa is sofa bed. If someone comes to my apartment, he or she can sleep there.
Although I bought the cheapest TV in the electronic store (Best Buy) (the cheapest was 32 inches), the TV has DVD player! The price was $700. Then TV usually breaks down in three years, so I bought 4 years insurance ($100). So, TV is total $800. The coffee maker and iron are about $20, and cleaner is about $50. I think electronic tool is cheaper than Japan.
The telephone and humidifier were given by Mr. Watanabe and Mr. Honda.

0 件のコメント: