2008年7月30日水曜日

Dinner with Miku

メータさんが、本多さんご夫妻と私をディナに誘ってくださいました。私の勝手な希望でエチオピアレストランに連れて行ってもらいました。由紀さん(本多さんの奥さん)のお腹がぱんぱんです。もうじき産まれます。とっても楽しみ。由紀さんは、とってもきゃしゃな方なので、医者にはいっぱい食べろと言われてるそうです。
エチオピア料理はやっぱりとってもおいしかったです。辛いソースがあって、それが病みつき。エチオピアビールもおいしかったです。メータさんは、当たり前ですが、日本でもアメリカでもとても優しいです。私の意味不明な英語を一生懸命聞き取って下さいます。来年日本に帰ったら、本多さん夫妻と私にメータさんの手料理をごちそうしてくれるそうです。楽しみです。

Miku (Mr. Mehta) took Mr. and Mrs. Honda and me to a dinner. As I said I’d like to go to Ethiopian restaurant, Miku took us to an Ethiopia restaurant. Yuki-san (Mrs. Honda)’s is very large with child. she is very slim built, so I heard her doctor told her to eat much more. Ethiopia food is very good, I know. There is a hot spicy sauce in Ethiopia restaurant, and I love the sauce. Ethiopia beer was also good. You know, Miku is so kind in US as well as Japan. He always try to understand my strange English. Miku said when we come back to Japan, he will treat us to homemade dish. I look forward to eating his homemade dish.

0 件のコメント: