2008年7月15日火曜日

I became an aunt!!!


昨日、おねーちゃんに赤ちゃんが生まれました。男の子です。堀家にとっては初孫です。とてもかわいいです。

私を含め、大多数の人が、親孝行をしたいと考えているともいますが、子供は、5歳までに親孝行を済ませているということを聞いたことがあります。こんなにかわいい子供と5年間過ごせるだけで、親孝行は終わっているのだと。赤ちゃんを見ると、私はいつもその言葉を思い出します。

子供は親孝行したいと思うものだと思いますが、親は親孝行なんてしなくてもいいと思っているかもしれませんね・・。

My elder sister bore a baby yesterday. The baby is a boy. He is the first grandchild in Hori family. He is really cute.

Including me, most of people think that they want to be filial to their parents, but I have heard that all children finish filial devotion to their parents until they become five years old. It means that the filial devotion to parents will finish just because parents can spend a time with children who are so cute. Whenever I see a baby, I always remember the words.

Most of children would like to be filial to their parents, but most of parents might think that the children don't have to be filial.

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

かわいい~♡ ほっぺたプニプニ。
堀家初孫おめでとう!!

mika さんのコメント...

うふ、ありがとう。赤ちゃんってかわいいよね。あたし達もさ、いっぱい産まなきゃ、だわね(笑)