2008年7月9日水曜日

Niagara Falls












行ってきました!ナイアガラの滝。7月6日、7日は、STPがお休みだったので、皆川さん達とナイアガラの滝に行ってきました。ナイアガラの滝は、アメリカ側のアメリカ滝と、カナダ側のカナダ滝があります。カナダ滝の方が大きくて迫力があります。
ナイアガラの滝壺を一周する船に乗ったり、ナイアガラの滝の裏側を見に行ったりしました。いずれのツアーもカッパを貸してくれますが、アメリカ滝の裏側を見にいくツアーでは、全身見事びしょぬれになりました。すごい迫力!!
夜はライトアップされて、ナイアガラの滝がいろんな色に変化します。また、ハイシーズンには、毎日花火があがるということで、とてもきれいでした。

Finally, I went to Niagara Falls!! As STP was off on July 6tha dn 7th, I went to Niagara Falls with Minagawa san and Takahara san. Niagara Falls has America Falls on the American side and Canada Falls on the Canadian side. Canada Falls is bigger than America Falls, and appeals strongly.
I took a ship which went round the water pocket and went to see reverse side of Niagara Falls. Each tour gave me a capa but I was soaked to the skin in the tour which goes to see reverse side of the America Falls. It was really vigorous!
Niagara Falls is illuminated at night, so the color of the Niagara Falls changes various colors. There is fireworks everyday in peak season, it was very beautiful.




2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

凄いなナイアガラ・フォールズ・・・いい思い出になったね(@,@)v

mika さんのコメント...

そうなの。今度一緒に行こうね~~!