2008年7月1日火曜日

Ethiopian food




エチオピア料理を食べにいきました。bskbのアスランが連れてってくれました。エチオピア料理??と思っていましたが、これがほんとにおいしい~。スパイシーな生の牛肉とかお魚の炒めたのとかを、蒸しパンみたいなものにくるんで、手で食べます。めちゃくちゃ辛い!アメリカにきて、一番おいしい食事でした。DCにくる人は、この店、絶対お勧めです。書かなくもご想像通りですけど、また食べ過ぎました。毎日食べすぎの日々がつづきます・・・・。

We went to eat Ethiopian food for dinner. Aslan who is a staf of BSKB took us to the restaurant. I was wondering if Ethiopian food would be good?!, but it was really delicious. We ate spicy raw beef or spicy sauteed fish wrapping with stamed bread by hand. It was very spicy!! And the best dish that I have ever eaten in US before. I honestly recommend you this restaurant if you would come to Washington DC. As you can image easily without my explanation, I ate too much again. I eat too much every day in US.

3 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

エチオピアめっちゃうまそう。
う~お腹減ってきた。

mika さんのコメント...

おいしかったよ~ 絶対お薦めだわ。東京や横浜にもあるかしら。探さなくては。

匿名 さんのコメント...

中目黒に「クィーン・シーバ」ってエチオピア料理店が(今も)あると思うよ(@,@)v