2008年11月6日木曜日

Election date

民主党のバラク・オバマが当選しましたね。今日は選挙日だったので、レストランも空いていました。夜12時ごろ、ワシントン市内を通りましたけど、結構人が出ていて、みんなクラクションなんかを鳴らしてオバマの当選を祝っていました。アメリカで初めての黒人の大統領です。私は、政治のことは全くわからないけど、何かが変わりそう、みたいな期待感があります。

Mr.Barack Obama of the Democratic was elected to be a president of United States. It was the Election Day today, so most of restaurants were unoccupied. When I drove through DC in the midnight, there were many people in town, and hit the horn and celebrated the victory of Obama.. He is the first black president of US. He is the first black president of US. I don’t exactly know about politics, but I have a little expectation for Obama.

0 件のコメント: