2008年11月28日金曜日

Mad spa and winery



カルフォルニアといえば、ワイン、ということで、サンフランシスコのお隣のナパバレーに行ってきました。目的は、泥風呂(マッドスパ)とワイナリーめぐり。マッドスパは初めてでしたけど、おばちゃんに、体中、泥を塗りたくられました。結構気持ち悪い・・・。で、硫黄の匂いもきつい。その後、ジェットバスに入って、サウナに入って、仮眠をとって、終了でした。60ドルなので、お値打ちかな。でも、効能があったかどうかは疑問(笑)。
その後、ワイナリーを2つまわりました。もっとまわりたかったけど、時間がなかったです。ワイナリーでは、友達とシェアして、ワインを1ダース購入しました。4日後に到着予定です。DCに帰ったら、ワインパーティですっ!

Talking of it, California is famous for its wine. Therefore, we went to the Napa Valley located next to San Francisco. The purpose was to have a mud spa and a tour of winery. I had never had a mud spa before. A lady in charge applied thick mud to my body. It was not comfortable...Then I took a jet bath, sauna, a light nap and it was finished. It cost $60. I suppose it was a reasonable price. But I wonder if it had benefit for my body. After that, we went to two wineries. After that, we visited two wineries. Although we wanted to visit more wineries, we could not. This is because every wineries close at 5:00 pm. I bought one dozen of wine!!! I will receive them in four days by courier. When I return to DC, I have A WINE PARTY.

0 件のコメント: