2008年11月5日水曜日

Last supper






日本での最後の晩餐は、恵比寿に蕎麦懐石を食べにいきました。自家製のカラスミや、取れたてのいくらや、焼きマツタケなんかを食べつつ、ビールを飲んで冷酒を飲んで熱燗を飲んで、焼酎の蕎麦湯割りを飲みました。(って、ちゃんぽんしすぎです・・)
コースのしめはやっぱりお蕎麦なんですけど、お料理を少なめにしてもらって、お蕎麦を2種類頂きました。蕎麦の実全部から作った、ちょっと黒っぽいお蕎麦と、蕎麦の実の中心部部分のみを使用した更科そばを頂きました。やっぱりお蕎麦はおいしい~。ワシントンに行ってちょっと痩せましたが、東京に1月戻ったおかげで、また太っちゃいました(笑)。

I went to eat Soba-Kaiseki (tea-ceremony dishes) at Ebisu as a last supper in Japan. I waited for the Soba eating home- made Karasumi, very fresh Ikura, and baked Matsutake, and drinking beer, Taru-Sake (cold sake), warmed sake and Shochuu and Soba-yu. It is called Chinese-style hotchpotch in Japan.
The last dish is Soba, of course, and I like Soba very much. So, So, I reduced some of the dishes and I ate two kinds of Sobas. One is blackish Soba which is made from whole berry of buckwheat flower and another is white Soba which is made from center section of berry of buckwheat flower which is called Sarashina-Soba. I thought Soba is very tasty. I lost weight a little in Washington, but I gained weight in Tokyo, because Tokyo has many many tasty foods!

0 件のコメント: