2008年11月5日水曜日

Patent Attorney exam


日本では弁理士試験の合格発表がありました。うちの事務所も一人合格者がでました。とてもとてもうれしかったです。数年前に吉田ゼミに一緒に通っていた友達も合格しました。ほんとうによかったです。思い出すと、弁理士試験を受けたのは、ものすごい昔のことのようですけど、実はつい最近です。でも、試験合格するまでは、こうやってワシントンに研修にくることなんか考えていませんでした。色々な経験を積むと、色々な可能性が広がります。弁理士試験が研修のきっかけになったとしたら、この研修が他の何かのきっかけになればよいなと思います。

There was an announcement of result of Patent Attorney Exam in Japan. One of my colleagues passed the exam. I was really happy to hear that. One of my friends who went to Yoshida Zemi together several years ago also passed the exam. I am very glad.
Thinking back several years ago, I have the feeling that I had the patent attorney exam many years ago, but actually, it is fairly recent. I didn't think that I would come to Washington DC to work as a trainee before passing the exam. Many experiences give me many chances. If the patent attorney exam became the motivation for working as a trainee in US, I hope the training will open up some other options.

3 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

ありがとー!
プライバシー保護(?)までしてもらってw

ママさんに先にお祝ケーキいただいたから、本当に大丈夫かドキドキでした。
よかったー。

匿名 さんのコメント...

パタパタしていて、今日この記事を拝見しました。ケ-キは本当に感謝です。おいしかったです!これで落ちていたらあまりにも面目ない、でした。今年は口述が厳しかったので、最後までヒヤヒヤでした。

mika さんのコメント...

みんなお疲れさまー!あたしもお祝いできてよかったです^^