2008年11月14日金曜日

Express

メトロの入り口では、毎朝Expressという無料の新聞が配られています。私も電車の中で読むのでもらいます(あんまり意味わかりませんけど・・・)。無料なのがいいです。日本のニュースもたまに載ってます。Expressは大体黒人の男の人が配ってます。私が笑顔でThank you!と言って毎朝もらうからか、Ballstonで配っている人は、朝、私を見つけるとニッと笑って近寄ってきて渡してくれます・・・。歯が抜けてるのがちょっと怖いです・・。

Express, which is a free newspaper is distributed in front of the gate of metro every morning. I receive Express because I read it in the train. But I can’t understand it well… I like it because it is free. There is sometimes some Japanese news. Express is usually distributed by a black man. The man who distributes in Ballston come to me and hand it with a big smile when he finds me, because it might be that I receive it saying “Thank you” with a smile…

0 件のコメント: