2008年11月30日日曜日

Thanksgiving dinner







シュグルのパートナのサニーに招待してもらって、サンクスギビングディナーに行ってきました。総勢15人ほど。サニーの旦那のJonが朝7時から用意したという、特大のターキーをごちそうになりました。10キロだそうです。これがものすごく美味しかった!!クリスマスよりサンクスギビングの方が大きなパーティをするらしく、特大ターキーを焼くのは、感謝祭のときが主だそうです。ワインもシャンパンもビールもデザートも何もかもがおいしくて、ついつい食べ過ぎてしまいました(笑)。着々と私のお腹が成長しています。。。

Sunny who is a partner in Sughrue invited us, trainees in Sughrue, to the Thanksgiving party, so we went to the dinner party. We, guests, are 15! It was a big party. We ate a huge turkey which Sunny’s husband, Jon, prepared from 7:00 am in the morning. It was 10 kg!!! I have never eaten such a delicious turkey. They have a bigger party in Thanksgiving Day rather than Christmas. So, Jon usually bakes a huge turkey on Thanksgiving Day. As wine, champagne and beer and desserts are all delicious, I ate too much… My body is getting bigger step by step….

0 件のコメント: