2009年1月21日水曜日

Frozen pear

さて、1月16日は、なんと最低気温が-14度だったとかで、日中も-10度くらいでした。ものすごい寒い。冷蔵庫の中にいる感じ。手袋なしだと手がちぎれそうだし。みんな頭もぐるぐる巻きです・・。
ところで、私、このあいだ、渡辺さん達と新年会をする日に、渡辺さんにお買いものに連れてってもらったんですけど、いつも私が払うのはおかしい、などと言って、いろんなものを買って下さいました。私は、みんなが来てくれるだけでOKなんですけど、渡辺さんはやさしいから。ビールやら、ワインやら、そして、巨大な梨、6個、箱入りも買って下さいましたの。18ドル。で、冷蔵庫がいっぱいだったので、外に出してたんですね。で、今朝、梨を食べようとしたら、びっくり。凍ってました(苦笑)。丸ごと全部。そりゃそうですよね、-14度なんだから・・・。すごくおいしい梨だったんだけど、凍っちゃって残念・・。

Well, it was really cold on January 16, and I heard the minimum temperature was fourteen degrees below zero. Even daytime, it was ten degrees below zero. It was VERY COLD. I felt as if I were in a freezer. Without a pair of gloves, I felt my hands chill. Everybody tied a muffler around one’s head.
BTW, the other day when Watanabe-san and I had a New Year party with my friends, Watanabe-san took me to the supermarket. He said that it was not fair for me to pay all everytime, and he bought many thing for the party. I don’t want anything and am very happy for everybody just to come to my apartment, but Watanabe-san is really kind. He bought some beer, some bottle of wine, and huge six Asian pears in a box. The pears cost $18. My refrigerator was full, so I left the pears out of it. Then, this morning, when I was going to eat a pear, I was very surprised to find the pear was frozen!!! A whole pear was frozen. That’s true because the temperature was fourteen degrees below zero. As the pear was very tasty, I regret that.

0 件のコメント: