2009年1月15日木曜日

A stronger yen

円高ですね。私は、現金(ドル)がなくなってしまったので、ドルを買おうと最近毎日為替をチェックしてましたが、昨日90円を切りました。ので今日思い切ってドルを買いました。前回ドルを買ったときは、1ドル105円で、今回は90.5円。100万買うと1500ドルも変わってきます・・・。十数年前にも一度超円高になりました。あのときは、1ドル80円くらいまでいったんじゃなかったかな。知りあいがドル貯金してて、そんなにすぐ円は安くならないもの、と持ってましたが、あれよあれよと120円台になって、ドル貯金も捨てたものではないと思いました。さて、皆さんもドル貯金してみては??

Yen application has become high against the US dollar. Since I spent most of cash (dollars), I decided I to buy dollars and checked the price of dollar every day. Now, one dollar is almost 88 yen. I bought dollars yesterday. When I bought dollars last time, one dollar was about 105 yen, then I bought one dollar as 90.5 yen yesterday. If you buy 1000000 yen now, you can get $1500 more than last year. Once, yen was very high against dollar about 15 years ago. I remember one dollar was about 80 yen, and one of my friends deposited $. I thought dollar did not become cheap, but one dollar became more than 120 yen before I knew what was happening. So, I think depositing dollars is worth doing. Well, why don’t you deposit dollars?

0 件のコメント: