2009年1月21日水曜日

NyQuil

Sughrueは、17日から4連休です。私は、どかっと仕事を入れて、4日間仕事するつもりで結構張り切っていたのですが、土曜日の昼過ぎから寒気がして、いろんなものを着こんでも寒くて、なんだかおかしいな、と思って熱を測ったら38度を超えてました。あらま、風邪かと風邪薬飲みました。私、扁桃腺が腫れて熱が出ることはありますが、普通の風邪引いたの10年ぶりくらいです。風邪は気力でなんとでもなると思ってました。で、寒気が止まらなくて、また熱を測ったら39度を超えてます。あれれ、まいったなぁと思いました。また1時間くらいして測ったら40度。これは、インフルエンザかもしれないなと思って、タミフルを飲まないといけないかも、でもタミフルって売ってるのかしら、また救急病院かしら、などと悩みつつ、友達に電話しました。薬は売ってるということで、薬を買ってきてもらうことに。で、連休なので結構みんなおうちにいなくて、結局、薬を買ってきてくれたのは、やっぱり渡辺さんでした。NyQuilという薬を飲みましたが、これがすごい。40度の熱が3時間くらいで37.5度くらいまで下がります。で、眠ると再び40度に戻ってる、ということを3日間繰り返し、今日は起きたら38度でした。峠を越したみたい。アメリカの薬はすごくよく聞きますね・・・。
さて、土曜日から月曜日まで、薬を2回も運んでくれて、フルーツや、食糧や、加湿器や、お粥やお茶やお水をせっせと毎日届けてくれたのは、渡辺さんです。励ましのメールもいっぱい貰いました。ありがとうございます。あたし、ほんと渡辺さんがいなかったらアメリカで暮らせてないと思います・・・。
ということで、4連休、ブログもいっぱい書くはずでしたけど、書けませんでした・・・。

We are on a four-day holiday from January 17th in Sughrue. I accepted much work and I was going to work hard. However, I got the chills after noon on January17th, so I wore many clothes, but still chills. I thought something was wrong with me, so I took a temperature, my fever was over 100.5F. I thought I had a cold, then I took a cold med. I sometimes run a fever, because my tonsils are swollen, but I have not had a normal could for about a decade. I still got the chill, then I took a temperature. My fever was over 102F. One hour later, my fever became 104F. So, I thought I might have the flu, and I have to take flu med. But I don't know where I can buy the flu med, or should I go to an emergency room at a hospital??
I called my friend, she taught me “NyQuil” is good med. But, as it was a four-day holiday, most of my friends were out, so nobody could buy med for me. So, I was in trouble. But I have Watanabe-san. Every time Watanabe-san helps me. He bought med for me. I took NyQuil, I was surprised to find my fever decreased under 100F within three hours. When I take the med, my temperature goes down 101F, then I sleep and when get up, my temperature goes up 103F, repeated that. But this morning, my temperature was 100F when I got up. I think I passed the crisis. Med of US works very strong.
BTW, Watanabe-san brought me med twice, some fruits, some food, a humidifier, Okayu (porridge), tea, and water every day. He sent me e-mail to cheer up me. Thank you very much. I could not live in the US without Watanabe-san…
And many friends sent me texts or e-mails to cheer up me, thank you.
So, I was going to write many blog, but I couldn’t…

0 件のコメント: