2009年1月2日金曜日

Guinness









アイルランドといえば、ギネスビールです。ということで、ギネスビールの工場見学に行きました。ギネスの工場はダブリン市内にあります。バスでも行くことができます。工場の途中でできたてのギネスを試飲しました。アルコール度が2.8%だったこともあるんだけど、ものすごくまろやかでした。で、工場見学には、ギネスビール、おっきいグラス1杯が付いてます。自分で注ぐこともできます。まず最初に9割くらい注いで、泡が上に浮くまで5分くらい待ちます。その後、グラスの口、ぎりぎりまでビールを注いで完成です。ギネスビールは、アメリカで飲むギネスビールと全く違って、ものすごくまろやかでした。おいしかった。ということで、アイルランドにいる間は、ギネスビールを相当飲みました(笑)。

What is more Irish than GUINNESS beer. Then we went to a factory of GUINNESS tour. There is a GUINNESS storehouse in the city of Dublin. We can go there by bus. We enjoyed free samples in the GUINNESS storehouse. Although the alcohol was 2.8%, or I don’t know why, it was very mellow. We can drink one big glass of GUINNESS in the GUINNESS storehouse tour. We can pour GUINNESS into a glass by myself. Firstly, we pour GUINNESS in to a glass 90% and wait 5 minute to produce bubble on the top of the glass. Then we pour GUINNESS again to fill the glass. The GUINNESS in Ireland is completely different from the GUINNESS in the US, it was so mellow and tasty. Therefore, I drank a lot of GUINNESS during my stay in Ireland!!

0 件のコメント: