2009年3月27日金曜日

A big farewell party

3月、4月、5月には、多くの研修生が日本に帰ります。それで3月25日に、この春帰国される総勢9人の研修生のための送別会がありました。DCには、こんなに沢山の日本人がいるんだなぁ、という感じで、30人以上の人が集まってお食事をしました。半分くらいは研修生ですが、その他、DCの法律事務所で弁護士や技術者として働いている人達も沢山います。研修生の研修期間は、2年の人もいれば半年の人もいます。東京から来たのに、違う都市に戻られる方もいます。大抵の人は、私と同じで日本に帰ってからおうちを探すようです。今まではずっと送り出す側でしたけど、送られる方になちゃいました・・・。さて、響のみんなは、日本に帰ったら(壮大な?)歓迎会をしてくれるのかな(笑)

Many trainees will return to Japan in March, April and May. A big farewell party for nine people who will return to Japan this spring was held on March 25th. I realized there are such many Japanese in DC. More than 30 Japanese gathered to the restaurant to have dinner. Half of them are trainees, but others are attorneys or technical person working at a law firm in DC and so on. Training period are various, some of them are two years, or some of them are six months. City where they return is also various. For example, a person who came from Tokyo will return to other city. Most of people as well as me will look for their apartment after returning to Japan. I have given many trainees a send-off so far, but finally, I am given a send-off by other people.
Well, when I return to Japan, will everyone in Hibiki have a BIG welcome party for me???

2 件のコメント:

nobby さんのコメント...

ノブです。お疲れ様。いつも楽しく見てました。*^_^* もう終わりなんて寂しいです。日本に戻ってからも、ブログ続けてくださいな。
ところで、1月にたまちゃん夫婦が里帰りついでに寄ってくれました。みかちゃん帰ったら、久しぶりにみんなで会おうか!って。帰ってきたら連絡ちょーだいな。

mika さんのコメント...

ほんと~? うん、会おう会おう。超楽しみ。もう研修も終わりです。日本に帰るのはとても残念だけど、みんなに会えるのは嬉しい♪