2009年3月12日木曜日

Maracana Stadium





サッカースタジアム見学に行きました。ブラジルと言ったらサッカーですね。スタジアムは、14万人は入れるとか、21万人は入れるとか、よくわかりませんが巨大です。この時期毎週サッカーの試合があるらしいのですが、カーニバル時期なので、サッカー試合はないと聞いていました。とても残念と思いきや、スタジアムに行ったら、その日の夜10時からサッカーの試合があるとのこと。チケットは、R$20。1000円未満です。なんと安い。その夜、念願のブラジルでのサッカー観戦に行きました。とにかく凄い熱気。14万人がみんな一団となって歌って声援するのです。それはもうすごい迫力。ゴールが決まったときは大変なことに(笑)。私、日本ではほとんどサッカーを見ませんし、Jリーグは始まったときに、数回サッカー観戦に行きましたけど、桁違いの熱気でした。ブラジルに行ったら、サッカー観戦に行くことを強くお勧めします。
We made a field trip to the soccer stadium. Speaking of Brazil, it is a soccer! The stadium was really huge, and we hear the stadium can hold more than 14000 people or more than 21000 people, I am not sure... We hear the soccer game is usually held in this season, but this week had no game because of the carnival. So, we thought we could not see a soccer game. However we went to the stadium, we found the soccer game would be held this night at 10:00 pm. The ticket cost only R$20, it was less than 1000 yen. It was very cheap.
Then we went to see the soccer game at the night. It had a huge wave of heat. 14000 people sang and barracked for the team in a covey. It was so powerful. When someone gets a goal, I cannot tell you such an enthusiasm. I hardly saw a soccer game in Japan, and even when J League was started, I went to see games only several times. But it was really fun. When you go to Brazil, you should go to see a soccer game!

0 件のコメント: