2009年3月12日木曜日

Market

さて、Grande島から帰ったのが夜の10時過ぎだったんですけど、Glauceeがマーケットに連れて行ってくれました。小さい露天のお店が100軒くらい並んでいるマーケットです。リオには、たくさんのスラムがあります。中には、世界一という大きなスラムもあり、危ないので私たちは行くことはできませんでした。露天のお店は、スラムに住む人達がやっているようで、多くのお店がハンドメイドのネックレス、イヤリング、お着物、絵なんかを売っています。どれもとても美しく、値段も高くありませんし、値切りOKです。ブラジルは、コーヒー、チョコ、オレンジなどのフルーツの他に、宝石で有名です。世界中の宝石のほとんどがブラジルで産出されています。さまざまな宝石は、値段も様々でしたけれど、女の子ならみんな目が釘付けって感じでとても楽しいショッピングでした。

Although we arrived at the hotel after 10:00pm from Grande island, Glaucee took us to the market. There were about 100 stall at the market. There are a lot of shanty towns in Rio. One of them is the most largest one in the world, but we could not go there because it was not safe. The people at the shanty town sell many things such as hand-made necklaces, earrings, ornaments and pictures. They were all beautiful and reasonable, and we could discount them. Brazil is well known for stone as well as coffee, chocolate and oranges. Most of stone are yielded in Brazil. Many kinds of stones were various prices. If you are a girl, you must be interested in them, so I enjoyed shopping at the market.

0 件のコメント: