2009年3月24日火曜日

Sneaker

テレビや映画なんかでは、アメリカ人のウォーキングウーマンは、びしっとスーツを着てるんだけど、通勤時は、スニーカを履いてて、出勤するとハイヒールに履き替えるってイメージがありました。NYなんかはそんな感じだけど、Sughrueではあんまりそんな感じがしない、っていうか、みんなスーツ着てないし・・・。でも、こないだ男のアトーニと話をしてたら、女性が出勤時にスニーカを履いてるのが俺には理解できない、って言ってました(笑)。日本では、なかなかスーツにスニーカは履かないので、私も同意ですけど、やっぱみんなおかしいと思ってるんだーと思ったらちょっとおかしかったです。文化の違いかしら、と思ってたけど、やっぱみんなおかしいと思ってるのね。

In TV or movies, working women in America wear a suit smartly, but they are wearing sneakers between their home and their office, and change the sneakers into heels in their office. I think my image is almost correct in NY, but is not correct in Sughrue, they hardly wear suits. However, last time, I talked with some attorney, he said he couldn’t understand why women wear sneakers with suit in the train. I agree because women in Japan never wear sneakers with suits. It was very interesting that some American think it is strange. I thought it was a culture gap, but, even American people sometimes think it is strange…

0 件のコメント: