2009年3月12日木曜日

Physical therapist, Cristina

パトリシアの友達のクリスは、フィジカルセラピストです。日本で言うところのマッサージ師、カイロプクター、整体師みたいな感じです。私の腰がとても悪いことを知って、彼女が施術してくれると言ってくれました。カーニバルが終わった次の日、彼女は、自分のクリニックがお休みなのに、わざわざ私のためだけにオープンし、英語が話せる友達を呼んで私を迎え、無料で施術をしてくれたのでした。1時間くらい彼女の施術を受けました。身体が軽くなったように感じました。彼女のその優しさだけで、今ままでの痛みなんて吹っ飛んでしまう感じでした。ブラジル人は全般的にとても親切です。クリスとはリオで初めて会って数日一緒に過ごしただけですが、しかも彼女はほとんど英語が話せないのですが、彼女の優しさにただただ感動しました。

Cris who is a Patoricia’d friend is a physical therapist. Rerefered to Japan, she is like a massager, a chiropractor or a bone-cracker. When she heard about my back being bad, she offered she would examine my back. The next day of the carnival, she opened her clinic for myself only, waited for me with her friend who could speak English and gave me her treatment with free. She treated me for about one hour. I felt I eased up my pain, but I felt all my pain was completely away from my body because of her kindness.
I think overall Brazilian people are very kind. I met Cris and spent with her only several days in Rio and she can hardly speak English. But as she was so kind to me, I was impressed with her kindness.

0 件のコメント: