2009年3月12日木曜日

Ilha Grande






朝6時にGlauceeがホテルに迎えに来ることになってたんですけど、なんと朝6時のGlauceeの電話で起きてしまいました(苦笑)。おかげで、島に行くフェリーに乗り遅れて、小さい船で向かいました。島に着くと、また違うボートに乗り換え、シュノーケリングスポットに。私はなんと十数年ぶりにシュノーケリングをしたのでした(笑)。海には、お魚がいっぱい。前日雨が降ったとかで、若干海が濁ってましたけど、本当にたくさんのお魚を見ることができました。そういえば、島で、ブラジルで2番目に高いというヤシの木を見ました。さすがにすごい高さだった。シーフードランチを食べてお土産なんかをちょっと見て、なんてしてたら、帰りもフェリーに乗り遅れ(笑)。ホテルに着いたのは夜の10時くらいでしたけど、楽しい旅行でした。
Glaucee was going to pick us up at 6:00 am at the hotel, but we got up with her phone...
Because of that, we missed the ferry which took us to the island, then we went to the island by a small ship. After we arrived at the island, we changed the boat, then we went to the spot where we did snorkel. I did snorkel for the first time in decades. There were many fishes in the sea. I could see many fish although the sea was a little thick because the previous day was raining.
BTW, I saw the coconut palm which was the second highest in the world. It was
really high.. Then, we missed the ferry again because we went to a souvenir shop after eating seafood...
We arrived at our hotel around 10:00pm, but the trip was really fun.

0 件のコメント: