2009年3月24日火曜日

St. Patrick's Day


3月17日は、St. Patrick's Day(聖パトリックの日)でした。アイルランドの祝日で、アイルランドにキリスト教を広めた聖人聖パトリックの命日だそうです。この日は、みんな何か緑の色のものを身につけるんだよ、と教えられてて、一生懸命緑の服を探して、打ち合わせに行きました(笑)。って、緑の生地のひょう柄なんですけど・・・。Fredももちろん緑のネクタイ。電車の中にいる人たちも、みんな緑の首飾りや、緑のタイや、緑のシャツ。日本でもパレードなんかをやってるみたいですけど、私、知りませんでした。気を付けてみるとみんな緑色で、ちょっとおもしろかったです。

March 17th was St. Patrick’s Day. The day is a holiday for Ireland and it is a day when St Patrick passed away. Some attorney told me everybody wear something green in this day. So, I looked for a green clothes, and wore something green and went to a meeting. I don’t have a green wear except a green blouse having leopard-print pattern…Of course, Fred wore a green tie. Everybody in the train wore a green necklace, a green tie or green shirt. I saw it on the internet a parade was held on that day in Japan, but I didn’t know about St. Patrick’s Day. When I watched people carefully, I found that the most of people wore something green, ans it was very interesting.

0 件のコメント: