2009年3月12日木曜日

Last day



さて、最終日は念願のハンググライダーをやりに行きました。快晴。ものすごいたくさんのハンググライダが飛んでいます。私と一緒に飛んでくれたドライバーはハンググライダー27年、1日に6回のダイブをこなすという超ベテラン。飛び立つ崖の上までは、車で行きます。崖の上から見下ろすリオは超絶景。だけども怖い。5mくらいの傾斜をドライバと並列に並んで駆け下りて飛び降り、数分の飛行の後、海岸の砂浜に降り立ちます。ドライバのRoniが恐怖は一瞬で喜びに変わるから大丈夫だよ、と言っていましたがその通り。最初は足がすくみそうだったけど、飛び立った後は、それはそれは素晴らしい眺めでした。何度でも飛びたい感じ。飛行中の写真をみんなに見せられないのがとても残念。Glauceeが、今度きたらスカイダイビングしてみなさいって言ってましたけど、挑戦しちゃおうかな・・。

Well, finally we did hang gliding on the last day of our trip. It was very fine. There were a lot of hang gliders in the air. The driver who flew with me has 27 years carries and he does six flies every day. He is a super-veteran. We went to the cliff where we fly by his car. The view from the top of the cliff was really nice, but I felt very scary. We dashed down the cliff and got down on the beach after several minutes flying. Roni who was one of drivers told us the fear would be changed with pleasure in an eye’s blink and it was true. Before flying, I felt weak at the knees, but I could see the amazing view during flying. I wanted to fly many times. I am very sorry that I cannot show you the view during my flying. Glaucee recommended us to skydive, if I come to Rio next time. I am not comfortable with high place, but I want to try!

0 件のコメント: