2009年3月24日火曜日

Korea

文化の違いといったら、もう一つ。韓国って、みんなで一つの鍋を、自分の箸やスプーンで突っつき合うってイメージですよね。何度か韓国に行きましたけど、やっぱそうでした。日本だと、とり箸とか使いますよね、初対面だったりすると。でも韓国人は抵抗ないのね、文化の違いよね、などと思ってましたけど、ある韓国人の人が、知らない人と同じ鍋を突っつき合うのはちょっと抵抗あるのよね、って言ってました(笑)。やっぱいやな人もいるんだー、みたいな。

One more culture gap. In Korea, my image is that everyone eats from one Nabe by using ones own chopsticks or spoon. I have been to Korea several times, and my image was almost correct. But we use Tori-bashi which is a separate pair of chopsticks to take the food from one plate to another, especially when it is the first time to meet. However, I thought Korean people are open to use own chopsticks when they eat same Nabe, it was a culture gap. Then some Korean told to me she doesn’t like to use own chopsticks or own spoon when she eats same dish with other people. It was very interesting that even Korean people sometimes don’t like using their own spoon when they eat one dish with other people.

0 件のコメント: